Valget af model er tilpasset efter at bilen bliver bygget op efter grp. E reglementet, så der ikke skal laves store dyre ombygninger af bilen. Efter nogen tids søgen efter et potentielt emne i forhold til stand og økonomi blev en bil hentet i Tyskland i foråret 2011.
I løbet af forsommeren blev bilen adskilt, startede med at afmontere hele kabinen, derefter hele fronten incl. motor/gearkasse. Alle de overflødige dele(vægt) blev sat til salg for et eventuelt tilskud til opbygningen, det er desværre ikke gået særligt godt.
Pga. travlhed med andre opgaver og i firmaet blev det til pause med projektet, fra sidst på sommeren til december hvor arbejdet blev genoptaget. Der blev dog lige bestilt en D2 undervogn, da der blev fundet et yderst fordelagtigt tilbud i Sverige.
Buret er tilpasset og er ved at blive svejset, samt de sidste forstærkninger til bagbroen er ved at blive lavet. Pga. pausen med projektet er planerne om hvornår bilen skal stå køreklar ændret fra først på sæsonen 2012 til omkring sommerferien, også planerne omkring ændringer på bilen er blevet større. Der skal jo laves mange ændringer på en helt ny rallybil for at få den godkendt.